Thursday, August 6, 2009

Perlumbaan Satu Kepuasan

Kenapa aku cakap perlumbaan ni satu kepuasan??Sebab aku ni sukakan kelajuan dan kepuasan..memang puas kalau kalau kita bawak motor laju ni,lagi-lagi kalau motor tu aku yg modified sendiri..

Ok la,nak dipendekkan cerita,pada pertengahan bulan 5 tahun 2003 aku pernah menyertai Johor Clubman Race 5Lap di litar Pasir Gudang Johor Bahru..dengan ilmu modified motor yg ada sedikit sebanyak ni aku dengan member pun 'terjun' dalam perlumbaan di litar pasir gudang yang mempunyai 12 selekoh dan jarak litar lebih kurang 3.86km(2.382 mi)..

Sape yg rider??sape yg modified??hah..Kalau korg nak tau member aku yang rider motor trek aku ni,dan aku pulak tukang modified motor trek ni..ada banyak kategori dalam perlumbaan Johor Clubman Race ni,tapi time race ni aku hantar dan modified motor honda ex5 je..pasal sambutan motor CUB ni mengalakkan..

Laju ke motor aku ni??hmm..Race pertama aku tidak mengecewakan aku dan rakan-rakan..dari 38 peserta yang menyertai,rider aku dapat menduduki tempat ke-14..kira ok la kot,dari 38 peserta yg race,motor aku dapat no-14..1st time tu aku ngan member aku race kt litar ni dapat ranking top-15..takde la corot sangat kan?

2004 ada peningkatan??yezzaa.. alhamdulillah.. Jentera perlumbaan dan teknik rider aku yang di asah telah menjadi..pada tahun 2003 rider aku berjaya menduduki tempat ke-14,dan 2004 rider aku telah berjaya menduduki tempat ke-7..walaupun dapat menduduki tempat ke-7 je,aku dapat merasakan perubahan pada jentera dan rider aku..aku dan rider berjaya meletakkan jentera aku dalam ranking top-10..Johor Clubman Race 2004 bagaikan memberi semangat baru untuk aku memperbaiki kelemahan-kelemahan yang ada..

Usaha tangga kejayaan!!!kalau tak usaha macam mana nak berjaya..semangat yang ada pada tahun 2004 berjaya di bawa ke 2005..semakin ada peningkatan ke atas jentera aku ni..rider aku pun makin selesa dengan motor yang aku modified masa tu..dengan keselesaan dan peningkatan jentera motor aku,pada tahun 2005 kerjasama aku dan rider telah berjaya meletakkan motor aku ranking ke-5..wow!!,hasil usaha dan kerjasama aku dan kawan-kawan selama ni berjaya jugak rider aku naik ke podium..walaupun naik ke podium untuk tempat ke-5 aku merasa puas dengan pencapaian dan peningkatan aku..top-5 tu!!

Motor kau laju??ada lagi laju la!!!betul tu..macam hidup jugak..hidupkan macam roda,kadang-kadang kita ada kat atas,kadang kita ada kat bawah..masa 2005 aku berjaya meletakkan motor trek aku ranking ke-5..aku masih tak puas hati selagi aku tak dapat no-1..dengan jentera yang sama digunakan pada ranking ke-5 tu,aku masih modified sikit-sikit jentera tu untuk dapatkan yang terbaik..alhamdulillah dan terperanjat bila aku tengok rider aku hampir menguasai litar dan berhempas pulas dengan saingannya untuk menduduki tempat pertama!!sokongan dan sorakan dari kawan-kawan dan penonton membuatkan aku mendebar-debar..saingan semakin sengit di pusingan last lap..bendera kotak hitam putih dilayangkan penjaga garisan penamat..rider aku menduduki tempat ke-2 ketinggalan setengah body dengan pelumba pertama..kegembiraan dan sorakan kawan-kawan aku membuatkan hari perlumbaan itu bersejarah dalam hidup aku..walaupun rider aku tak dapat no-1,tapi aku bersyukur sangat berada di ranking ke-2..

Rider aku tersenyum puas bila naik podium tempat ke-2..aku pun macam tak percaya je..hehe..berjaya jugak aku tewaskan pelumba-pelumba otai yang lain dengan jentera hasil tangan aku sendiri..aku tak lupa jugak dan terima kasih kat kawan-kawan yang selama ni bersusah payah,memberi sokongan dan sponsor untuk perlumbaan ni..t.q so much..

p/s : dalam perancangan nak siapkan motor sprint test..:-)
pp/s :raya dah nak dekat,korang semua dah servis ke motor korang..

No comments:

Post a Comment